Setmana (Santa) Budista...

11 d’abril 2009



Divendres Sant, com que plovia moltíssim no vam sortir de casa, de fet volia sortir quan es va omplir la casa de gent, venien del Templo. Vam estar vevent vi i menjant "xorís" cosa que ens va fer trencar la vigília, estàvem realment respectant la vigilia?...
El més curiós, i trist a l'hora, és que vam tornar a recuperar el costum que tenia la meva àvia de fer entrar i seure la gent a la cuina a xerrar i a prendre alguna cosa, hi vaig pensar quan ens ho van dir.. que no és habitual que et rebin a casa teva quan no et conéixen de res, la meva àvia ho feia sempre.. no sabies quanta gent acabaria seient a taula a dinar o a sopar.. o símplement a menjar pernil i xerrar una estona... molts venien a comprar mel, o símplement a saludar..
Amb la gent del templo, avui ens hem tornat a trobar..
Sembla que ha vingut del Nepal una dona que té molta força a explicar el que m'han resumit com a que donada que la vida és patiment, hem de trobar el cami per fer que no necessitis pensar que podrás compensar la duresa amb el que trobaràs al paradís o en una vida futura..
Interessant, però em pregunto si hi ha res de nou en tot plegat. Filosofia o religió, no és el mateix? a mi m'interessa la fe... posats a triar, la bona fe.