Els Senyors del Foc

03 de setembre 2008



Ahir escoltava a la ràdio la notícia de que aquest any s'havien reduït el nombre d'incendis forestals en comparació amb l'any passat a les mateixes dates. Aquesta era la notícia que estava esperant. I quina ha estat la causa?
S'ha fet més accions de consciència ciutadana? potser...
S'ha reforçat la flota de bombers del país? ho dubto..
Estic gairebé convençuda que té a veure amb la crisi immobiliària..... No disposo de dades empíriques, de fet de trobar no he trobat ni dades de la notícia, però quan es va començar a parlar de la crisi immobiliària el meu germà va deixar caure que com a tret positiu disminuirien els incendis forestals a l'estiu.
Podria ser el títol d'un treball de recerca: Relació entre la hegemonia de les constructores i els incendis forestals. Cauen les constructores, cauen els focs. Al·leluia!!
Quan treballava a St Cugat, anava cada dia a la feina amb cotxe. Per la Rabassada pel matí i tornava per la Carretera d'Horta o Flor de Maig per la tarda.. un dia vaig fer els dos camins per la Flor de Maig... i el que vaig veure per la tarda no tenia res a veure amb el que havia vist pel matí; un piròman, veí d'aquella zona, havia cremat tota la part propera a una gravera que hi ha una mica més amunt de les cotxeres de TMB, on abans hi havia el camp de futbol "La Virgen del Camino". Quan vaig passar encara es veia fum.. pensava que hauria de parar, impotent de veure que ja no hi havia ginesteres, se'm vam omplir els ulls de llàgrimes.
El foc al bosc em fa plorar