Consum extrany

29 de novembre 2008


BOQUERIA, originally uploaded by dtodaf.

Després de donar moltes voltes al tema, i d'intercanviar uns quants mails per fi he conegut bona part del grup que segurament formarem una cooperativa de consumidors a Horta.
És tot un mon.. això del consum responsable és molt complicat i té molts matissos.. ostres, no n'hi ha prou en comprar al productor directament, saltant-te els distribuïdors pirates que ens estafen amb preus abusius de fruïtes i verdures... el producte ha de ser ecològic, tenir un segell que autentifiqui com a comerç just, ser macrobiòtic (algues i tal), estar embasat en recipient reciclable i sobretot de proximitat (si ve de molt lluny ja l'hem cagat)...
He descobert que hi ha coses molt extranyes per menjar unos cochayayos és una mena d'alga resseca que sembla un bolet ( ja es poden jubilar els caçadors de bolets, que ara venen del mar... )
Per acabar-ho d'arrodonir, sembla ser que hi ha gent tan radical i conscienciada que no prenen res que vingui dels animals, ni tan sols MEL!! com? es veu que consideren que s'explota les abelles..
Uff, segurament hi deu haver gent que sobreviu amb sopa de pedres.. per no danyar cap ésser viu.. i qui no sortirà a defensar les pedres de ser escaldades? o l'aire de ser respirat?
És curiós, estem tan bé que ens tornem extranys, quan més raret ets com a consumidor més concienciat estàs..
Jo he fet una petita observació: cal imprimir tant? farem les comandes i les llistes en paper imprés? aquesta és la meva obsessió.. crec que ve de la meva época d'estudiant d'estadística gastava tant de paper que m'hi he obsessionat...
em vaig a fer un got de llet calenta amb mel, que tinc les mans glaçades, i a dormir que demà haig de matinar per poder comprar butà a un preu variable entre 13 i 15 euros (depèn del criteri del butanero)