No me la puc treure del cap... la Mort

19 de desembre 2010

Porto dies donant-li voltes.. i de fet no és nou...
Sempre he estat una lectora compulsiva i llegeixo de forma molt desordenada.. ara molt ara gens.. suposo que com tot el que faig va a temporades.. agafo un llibre, el començo, m'hi endinso i segons com o el deboro o el vaig arrossegant i alternant amb la lectura d'altres llibres.
Hi ha llibres molt fàcils de llegir solen ser els best-sellers, els que no em puc empassar, els que m'atrapen i els que m'intriguen.
De fet em va costar aprendre a llegir, no volia fer-ho.. recordo que el meu pare se m'asseia a la falda i em llegia, esperant que jo llegís el mateix. Aviat s'adonava que jo només repetia el que ell em deia, i per fer-me reaccionar m'introduïa a mi dins del text, jo repetia el meu nom i m'enfadava perquè era evident que alló no estava escrit al llibre.
A partir de la primera novel·la ja no vaig parar de llegir; de fet m'alimentava d'històries, i semblava que la meva vida, que la meva professió tindria a veure amb la literatura però no.
Hi ha un fet que em va passar fa anys i que he reviscut fa ben poc, però amb sorpresa inesperada.
Vaig aficionar-me aviat a la novel·la policíaca o d'assessinats, Allan Poe em va atrapar, potser era massa petita per llegir-ho no ho sé.. però recordo que una nit no vaig poder dormir gens, havia de resoldre un crim; el crim de la Teresa Mestre. No podia dormir, de fet no només havia de resoldre aquest misteri, els havia de resoldre tots.
Fa poc m'ha tornat a passar, he topat amb el misteri de la mort de la Helena Jubany, va ser fa 9 o 10 anys, però no està resolt. Una altra nit en blanc mirant de desentrellar el misteri. El que m'ha sorprés és que a la xarxa hi he trobat molta informació sobre el cas, fins i tot un especial en un programa de televisió, però no la solució de l'enigma. Els seus han creat un concurs de contes que porta el seu nom, continuen el seu projecte, un projecte senzill, humil, el d'omplir una maleta de contes, contes per escoltar com escolten els nens, amb molta atenció i asseguts en rotllana.